2020-07-27, Mo, JointOp Spicy Pineapple
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Info:
Author: Headiii & Salbei
Modset: Joint Ops + GM/GM-Compat
Permadeath: No
Respawn: Wave Respawn (15 minute wait time)
GPS: No
BFT: Yes (3 minute delay)
Map: Ruha
Bluefor: Reinforced, Mixed German/Swedish Mechanized Company with attached Artillery and Recon
Redfor: Reinforced, Russian Mechanized Airborne Troops
Date & Time: 27 0330J JUL 95Backstory:
After the successful and fast annexation of Finland by the Russian Federation in the Fall of 1994 what is now known as the “Russian Blitzkrieg”. Russian Forces have now entered the rest of Scandinavia which is, after the failure in Finland, heavily defended by a joint Nato Task Force. The initial Defensive Lines were overrun or outflanked by Russian armored units or paratroopers and now a mixed German/Swedish company is tasked with retaking the strategic important town of Ruha and villages nearby.
Objectives:
- Take Romeo Town and clear it of any Russian Forces.
1a. Clear the Romeo Town Bridge of any obstacles or mines. - Move via the railway tracks to Hotel Town.
2a. Clear Hotel Town of any Russian Forces.
Additional:
Destroy any enemy artillery or supply units that you happen to find.
Rules of Engagement:
- All civilians fled or are evacuated:
1a. Try to keep the destruction of civilian property to a minimum.
1b. Under NO circumstances are you allowed to engage units that are clearly marked as medical units and protected by the Red Cross. - You may deviate from your ordered route if:
2a. You see and attack an enemy formation that would pose a significant threat to your troops.
2b. You see an enemy fortification and want to evade it.
2c. You see and attack an enemy artillery or supply formation. These are priority targets and should be destroyed!
Own Forces:
1 Command Squad with 1 Wolf
2 Platoons of mixed mechanized Infantry with 1 CV90 and 1 Marder each
1 Squad of Medics with 1 medical truck and 1 M113
1 Squad of Recons with 1 Luchs
1 Squad of Artillerymen with 120mm Tampella and Wolf
1 Squad of Engineers with 1 Bergepanzer 2Enemie Forces:
Primarly mechanized VDV, presumed company sized.
Suspected to be reinforced by armored Units.Map Material:
Hinweise für deutsche Mitspieler
Die Squads und Fireteams sind NICHT deutsch/schwedisch gemischt. Nur innerhalb des Zugfunkkreises und des Kompaniefunkkreises muss Englisch beherrscht werden. D.h. Jede Führungsposition muss in der Lage sein Englisch zu sprechen.
Dies wird von keinen anderen Slots mit Ausnahme der Medics und der Kompanieführung verlangt, da diese in gemischten Teams unterwegs sind!
tl:dr Der normale Schütze oder Crewman muss kein Englisch können.Für die Romeo, Echo & Foxtrot Slots:
Für die Pause danach:
- Take Romeo Town and clear it of any Russian Forces.
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noch im urlaub
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@Headiii sagte in 2020-07-27, Mo, JointOp Spicy Pineapple:
Für die Romeo, Echo & Foxtrot Slots:
https://slotting.gruppe-adler.de/events?tid=2621&matchid=4e2a4584-08c6-4aed-9a82-1fbea876b65a&uuid=f4558e79-456a-4ed1-9b49-dc0096575603&reservation=EveryoneNicht vergessen, dass ihr auch noch Romeo, Echo & Foxtrot Slots nehmen könnt!
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Kann es sein, dass Alpha 1 und Alpha 2 Slotting vertauscht ist? Der Marder in Alpha 2 ist gerade für Anrop reserviert.
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@portas Nein das ist so gewollt. Wir spielen in Alpha als Schweden und in Bravo sind wir als BW unterwegs.
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@Adler @Anwärter @Stammspieler @Gastspieler
Es sind noch viele Slots frei. Für die Infanterie Slots in Alpha 1 und Bravo 2 wird KEIN Englisch benötigt. Außerdem haben die beiden deutschen Medics in Charlie auch ihr eigenes Fahrzeug und können damit getrennt von den Schweden agieren. -
spätschicht
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ich werde doch schon gegen 19.00 zu hause sein und bin somit dabei. wenn sich keine medics finden, kann ich auch dahin umslotten.
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Der Server ist jetzt für Tech Checks verfügbar:
arma.gruppe-adler.de:2402
pw: helium -
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@DerZade Weil wir keinen 2. Spz befüllen brauchen, wenn wir den ersten noch nicht mal voll bekommen.
Es war ein Fehler der beim einfügen der Zeus Slots entstanden ist, dass die Bravo Slots schon geöffnet wurden. -
@Adler @Gastspieler @Stammspieler wir brauchen noch jemanden der die Führung übernimmt! Denkt immer dran, führen oder führen lassen. Keine Scheu, bei dieser gelse Macht das echt Laune!
Normalerweise würde ich es ja machen aber wenn es schon mal Mörser slots gibt :D -
Wenn sich bis morgen Abend niemand für die Gesamtführung findet (looking at you @Zarrck) machen Erik und ich das i guess
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THE PLAN
Situation: Read above
Goal:
-Take Romeo City and clear the bridge of obstacles
-Take Kilo town
-The enemy will gain soon or later the upper hand so the maingoal is to inflict as much damage as possible on the flyExecution:
Stage One
-Drive from base to WP6 and scout from there the area (You must cross the river at WP4, it not much deep so no problem here)
-After that continue with the assault to Northforest - in case of a sudden dangerous attack or superior enemy contact smoke yourself and retreat to Southforest and wait for further instructions
-After the arrival at Northforest Alpha 1 independently takes Center City Blue and Alpha 2 takes Center City Yellow
-If Alpha has succesfully taken Center City Alpha continues with clearing the Romeo Bridge and takes after that North City
-Romeo will scout the way to Kilo Town while this is happening
-Juliet, Charlie and Foxtrott will take standby postion at South Forest
-Echo will search independetly a suitable position for their mortar and waits for firemissions - These will be only called by Command or RomeoStage Two
-From Romeo Town you will continue with bounding overwatch from new WP1 to WP2 over the raildroadtracks
-From WP2 continue cautiously to WP3 and check the FOB Meatballs for supply
-Go ahead from WP3 to WP4 and start the assault over the following markers to WP5
-From WP5 Alpha 1 independently takes again Center City Blue and Alpha 2 takes Center City YellowMap Material and Radio frequenzys
Additional Infos:
-Points of interest and references are marked on the map such as fallbackpoints, West/Eastforest etc.
-If you see rewarding arty targets tell them command
-If you are suddenly and unplanned under attack the platoonleader decides how to react (continue or retreat etc.)
-You dont need to check every little house corner, check the mainones or the ones where you exepect or have seen enemy
-In general the concept of "Auftragstaktik" (Mission-type-tactic) will be executed. This means: In mission-type tactics, the military commander gives subordinate leaders a clearly defined goal (the objective), the forces needed to accomplish that goal and a time frame within which the goal must be reached. The subordinate leaders then implement the order independently. The subordinate leader is given, to a large extent, the planning initiative and a freedom in execution which allows a high degree of flexibility at the operational and tactical levels of command. Mission-type orders free the higher leadership from tactical details.(https://en.wikipedia.org/wiki/Mission-type_tactics)In short: If you see an opportunity on the field or the current situation leads to it you can modify the plan to youre current situation.
A little short briefing for all leading positions will happen before the event so please be 10 minutes earlier in Teamspeak
Any questions please to me over Discord from Gruppe Adler.
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Wer nachher im
Strv90Strf 90 sitzt und das noch nie getan hat, hier einige Eigenheiten via Fussel-Schnelltest:- Kommandant
- Optik ausgehend von Turmrichtung (die der Schütze steuert) nach links und rechts jew 60°
- mit Range Finder
- stufenlos zoombar Echtfarben, WHOT und BHOT
- Oberluke ausgehend von Turmrichtung Blick etwa 100° links und rechts
- Schütze
- kann Turm frei drehen unabhängig von allen Luken, ob Mannschaftsraum oder Fahrer
- Optik in drei Vergrößerungen. Echtfarben, WHOT und BHOT
- Waffenanlage schick modern Range Finder pipapo
- Fahrer
- hat Unterluke ein frei zoombares großes Echtbild (d.h. Sichtfenster)
- kann Oberluke nach links und rechts etwa 90° sehen. Links etwas weniger, weil da seine eigene offene Luke steht
- PzGren können auf vier von sechs Sitzplätzen insgesamt zwei Luken (links und rechts jew. eine) öffnen, und haben dann Schußfeld relativ zur Fahrtrichtung von
- links 180°-320°
- rechts 15°-180°
- ja, das ist asymmetrisch
- allgemein
- man kann von jedem Sitz auf jeden anderen wechseln
- es steht draußen mit weißglänzenden Buchstaben in Schriftgröße Altersheim dran welcher Gruppe das Fahrzeug gehört!
- Kommandant
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Da rechnet man mit nichts bösem und suddenly Heli
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Für alle, die sehen wollen, wie es dem Mörsertrupp während der Mission so ergangen ist, gibt es hier den Spieleabend in voller Länge! Highlights kommen am Wochenende
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Auf die Nase am Anfang:
Auf die Nase am Ende:
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So hier die Highlights des Spieltages!
Ich habe so ziemlich jeden Mörserbeschuss von uns mit rein genommen, wer das nicht geil findet ist selber schuld :PViel Spaß! Ihr dürft gerne liken, kommentieren und an jeden Menschen weiter leiten, den ihr so kennt <3
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@Fridelcastro 11:49 RIP High Command